piątek, 10 czerwca 2011

VW PASSAT B5 i B5 FL

B5 (typ 3B) (1996-2000) / B5 FL (typ 3BG) (2000-2005)

 

W sierpniu 1996 r. pojawił się nowy model o oznaczeniu wewnętrznym 3B. Tak jak poprzednio, występował w wersji sedan i kombi (od 1997 r.). Zastosowano (ponownie montowane wzdłużnie) silniki benzynowe: 1,6 l (101 KM), 1,8 l (125 KM), 1,8 l T (150 KM), VR5 2,3 l (150/170 KM) i V6 2,8 l (193 KM) oraz diesle: 1,9 l (90, 110 obie jednostki z pompą rotacyjną i 115 KM na pompowtryskiwaczach) V6 2,5 l (150 KM). Dla zmniejszenia masy elementy zawieszenia wykonano ze stopów aluminium. W 1999 r. modele z napędem na cztery koła zmieniły nazwę z syncro na 4 Motion.
W listopadzie 2000 roku pokazano zmodernizowaną wersję. Zmiany dotyczyły głównie pasa przedniego i tylnych lamp. Zmieniono również kilka elementów wnętrza (dodano aluminiowe ramki wokół zegarów, podstawkę pod kubek przeniesiono między fotele, podłokietnik zintegrowano z tunelem środkowym). Do napędu użyto silników benzynowych: 1,6 l (101 KM), 2,0 l (115 KM oraz 130 KM), 1,8 l T (150 KM), VR5 2,3 l (170 KM), V6 2,8 l (194 KM) oraz turbodiesle: 1,9 l TDI (101, 130 KM obie jednostki na pompowtryskiwaczach), 2,0 l TDI (136 KM, również na pompowtryskiwaczach), V6 2,5 l TDI (150 KM na pompie wtryskowej).
W połowie 2001 roku zaprezentowano Passata W8 (oznaczenie wewnętrzne 3BS) z silnikiem o pojemności 4,0 l i mocy 275 KM. W połowie 2003 roku w silniku V6 2,5 l TDI zwiększono moc do 163 KM i dodano wersję o mocy 180 KM (tylko 4 Motion).
Produkcja Passata B5 kontynuowana jest w Chinach, na tamtejszy rynek, przez firmę Shanghai Volkswagen. Dostępne silniki to 1,8 l T, 2,0 l i VR6 2,8 l. Do słabych punktów passata B5 należy zaliczyć mało odporne na polskie warunki wielowahaczowe zawieszenie przedniej osi (cztery wahacze na jedno koło przedniej osi) i przepływomierz. Plusem są na pewno silniki 1.9 TDI (ekonomia) i 1.8 T (za dynamikę), komfortowe zawieszenie, przestronne wnętrze, w którym bez większych problemów może podróżować 5 dorosłych osób.
Oznaczenia diesli TDI:
  • TDI - srebrny napis: 90 KM(jednostka na pompie rotacyjnej); wersja b5FL - 101KM, po 2004r (jednostka na pompowtryskiwaczach)
  • TDI - srebrne TD i czewone I: wersja b5 - 110 KM(jednostka na pompie rotacyjnej); wersja b5FL - 101 KM, 2002-2004 (jednostka na pompowtryskiwaczach)
  • TDI - srebrne T i czerwone DI: wersja b5 - 115 KM; wersja b5FL - 130 KM do 2004r, do 2002r również wersja 101KM, po 2003r także 2.0 TDI (jednostki na pompowtryskiwaczach)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz